رئیس‌جمهور ماداگاسکار: استفاده از دانش و فناوری چین توسعه ما را تسریع می‌کند

ماداگاسکار در اقیانوس هند واقع شده و بزرگترین جزیره آفریقاست. چین و ماداگاسکار در ۶ نوامبر ۱۹۷۲ روابط دیپلماتیک برقرار کردند. ماداگاسکار یکی از نخستین کشورهای آفریقایی است که توافق همکاری در «ابتکار کمربند و جاده»  را امضا کرد و همچنین از بنیان‌گذاران «مجمع همکاری چین-آفریقا» به حساب می‌آید.

«آندری راجولینا» رئیس‌جمهور ماداگاسکار در مصاحبه‌ با «رادیو و تلویزین مرکزی چین» گفت که از سفر به چین بسیار راضی است و پیشرفت‌های فناوری چین او را تحت تأثیر قرار داده است.

راجولینا از چند کارخانه کاملاً خودکار بازدید کرد و به اعضای هیئت ماداگاسکار گفت که پیشرفت‌های فناوری چین او را شگفت‌زده کرده است. رئیس جمهور ماداگاسکار تاکید کرد که به شدت معتقد است با استفاده از دانش و فناوری چین، آن‌ها نیز می‌توانند روند توسعه ماداگاسکار را تسریع کنند.

رئیس‌جمهور راجولینا در سپتامبر امسال، به استان «هونان» سفر کرد و در «مرکز تحقیقات برنج هیبریدی» هونان و «پارک برنج لنگ‌پینگ» در «چانگشا» حضور یافت. برنج هجن یکی از محورهای اصلی این سفر بود.

راجولینا در این باره گفت: ماداگاسکار همیشه در تلاش برای کشت برنج هیبریدی پرورش‌یافته در چین بوده است. این برنج نتیجه سال‌ها تحقیق در چین است. به لطف این نوع برنج، تولید برنج در ماداگاسکار می‌تواند چهار برابر شود. این موضوع به‌خوبی قابلیت کشت برنج هیبریدی را ثابت می‌کند و می‌تواند زندگی کشاورزان را به‌طور کامل تغییر دهد و حتی کشور ما را دگرگون سازد.

وی در مصاحبه با خبرنگاران رادیو و تلویزیون مرکزی چین درباره همکاری متقابل و سودمند دو کشور صحبت کرد و تغییرات واقعی که برای مردم محلی و توسعه آن کشور به ارمغان آورده شده را روایت نمود.

رئیس جمهور راجولینا امیدوار است که تجربیات آموخته‌شده از سفر به چین را در توسعه و احیای کشورش به کار گیرد و روابط دو کشور را به نمونه‌ای از روابط چین و آفریقا تبدیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا