چرا باید اعتماد ارزشمند بازار را ارج نهیم و از آن محافظت کنیم؟

اقتصاد چین در مرحله بعدی چگونه عمل خواهد کرد؟ ناظران داخلی و خارجی طی تعطیلات «روز ملی» که به تازگی تمام شد نه فقط به محبوبیت گردشگری تعطیلات توجه نشان دادند بلکه انتظارات منحصر بفردی هم از عملکرد اقتصادی چین داشتند.

مجموعه‌ای از تدابیر پیش‌دستانه از اواخر ماه سپتامبر، خوش بینی بازار را برانگیخته و باعث گرم شدن سریع بازارهای سهام و املاک شده است.

دفتر اطلاع رسانی شورای دولتی در اولین روز پس از تعطیلات روز ملی، طی کنفرانسی مطبوعاتی درباره «اجرای نظام‌مند بسته سیاست‌های گام به گام با هدف ترویج مستحکم بهبود ساختاری صعودی اقتصاد و بهبود مستمر روند توسعه»، توضیحاتی ارائه کرد.

«بورس اوراق بهادار شانگهای» در واکنش به افزایش افتتاح حساب‌های جدید در بازار اوراق بهادار طی تعطیلات روز ملی، اعلام کرد که زمان پذیرش دستورالعمل‌های سفارش معاملات تعیین شده را از ۸ اکتبر (۱۷ مهر) تمدید می‌کند.

با رونمایی گسترده سیاست‌های جدید مسکن و املات در بسیاری از نقاط چین، فروش مسکن تجاری به شکلی چشمگیر افزایش یافته است.

تعداد مراجعان در دفتر فروش مسکن در «گوانگ‌جو» بسیار زیاده شده‌اند؛ بسیاری از موسسات خارج از کشور، از جمله «گلدمن ساکس»، «اچ‌اس‌بی‌سی»، و «سیتی گروپ»، در خصوص تاثیر مثبت این سیاست بر بازار خوش بین هستند… عبارت «فراتر از انتظارات» در بسیاری از گزارش‌های تحقیقات بازار به یک عبارت پرتکرار تبدیل شده که در واقع منطقی است.

آنها بار دیگر یک قضاوت چشمگیر و مهم را مورد تایید قرار داده‌اند: پایه‌های اقتصاد چین و شرای مطلوب مانند بازار گسترده، انعطاف پذیری اقتصادی قوی و پتانسیل عظیم تغییری نکرده است.

اقتصاد چین پایه‌ای مستحکم و ثابت دارد و روند کنونی توسعه کیفی به شکلی عمیق در حال انجام است. با اینکه داده‌هایی مثل آمار بازار سهام، بازده سرمایه گذاری و تقاضای مصرف کننده منعکس کننده شرایط نسبتا کوتاه مدت و سطحی هستند، اما مستقیما نشان دهنده اعتماد به اقتصاد هستند.

اعتماد با ارزش‌تر از طلاست. مردم بعد از تجربه تاثیر عوامل پیچیده داخلی و خارجی طی سال‌های اخیر، عمیقا ارزش اعتماد را حس می‌کنند. چگونگی حفظ و تقویت هر چه بیشتر و موثر اعتماد همچنان یک اولویت محسوب می‌شود.

هدف اساسی توسعه چین این است که مردم بتوانند زندگی بهتری داشته باشند. از اشتیاق شدید به جاذبه‌های گردشگری گرفته تا محبوبیت تعویض کالاهای مصرفی قدیمی با محصولات جدید، این پدیده‌ها نشان دهنده تلاش مردم برای داشتن یک زندگی بهتر است.

افزایش سریع اعتماد به رشد اقتصادی در کوتاه مدت بیشتر به خاطر سیاست‌های ارائه شده توسط کمیته مرکزی حزب کمونیست چین است که شامل رویکردی «سناریو محور» است و به انتظارات عمومی برای ثبات بازار مسکن و بورس پاسخ می‌دهد به این معنا که ثبات در بازار مسکن حاکی از سناریوی «زندگی ایمن و شاد» و در عین حال ثبات در بازار سهام به معنای سناریوی «سرمایه گذاری سودآور» است.

اقدام مهم بعدی برای مناطق و ادارات گوناگون، اجرا و پیاده سازی تصمیمات کمیته مرکزی، تعمیق بیشتر سیاست‌ها و اقداماتی است که هدفش تثبیت انتظارات و افزایش اعتماد، و ترویج بهبود پایدار و بهبود اقتصاد است.

با تداوم بهبود انتظارات اقتصادی، اعتماد بازار و سرمایه گذاران حفظ خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا