رکوردشکنی شمار گردشگران داخلی و خارجی طی تعطیلات «روز ملی» چین

تعطیلات «روز ملی» به رونق سفر در سراسر چین منجر شده و این امر با داده‌های حاکی از رسیدن گردشگری داخلی به سطوح رکوردی و افزایش چشمگیر گردشگران خارجی انعکاس یافته است.

بر اساس اعلام «گروه راه آهن دولتی چین»، اپراتور ریلی ملی، انتظار می‌رفت فقط در روز یکشنبه شبکه ریلی اوج سفر بازگشت را تجربه کند، چرا که پیش بینی می‌شد شمار مسافران در آن روز به ۱۸.۷۳ میلیون مسافر برسد و به همین دلیل اپراتور ریلی ۱۴۳۲ قطار اضافی را برای خدمات‌رسانی در برنامه خود قرار داد.

گروه فوق اضافه کرد شنبه شاهد ۱۷.۸۸ میلیون مسافر در سراسر کشور بود که بیش از ۱۷ میلیون مسافر را برای ششمین روز متوالی از زمان آغاز سفرهای تعطیلات در ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) به ثبت رساندند.

اپراتور ریلی چین همچنین خاطرنشان کرد تا روز شنبه بیش از ۱۵۵ میلیون بلیت برای سفرهای با قطار در تعطیلات روز ملی در سامانه فروش ملی بلیت، فروخته شد. پیش بینی می‌شود این ارقام طی تعطیلات به دلیل عوامل ترکیبی گردشگری، دیدارهای خانوادگی و سفرهای دانشجویی بالا باقی بمانند. راه آهن ملی به طور میانگین روزانه شاهد خدمت رسانی بیش از ۱۲ هزار قطار بوده است.

«دای بین» رئیس «آکادمی گردشگری چین» در مصاحبه با «تلویزیون مرکزی چین» گفت پیش بینی می‌شود بر اساس الگوهای سفر، شاخص‌های رزرو و آمادگی‌های محلی برای فصل تعطیلات، شمار مسافران طی ایام تعطیلات روز ملی امسال رکورد بالایی را به ثبت برساند.

خانم «هسیه یی-تینگ» گردشگری از تایوان طی این تعطیلات به منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ (شمال غربی چین) رفته تا از «کوه‌های تیان‌شان» بازدید کند.

او در این باره می‌گوید: ما اخیرا به یک روستای قومی رفتیم. غذایی که اینجا امتحان کردم چیزی بود که هرگز پیش از این در زادگاهم نخورده بودم. من عاشق مناظر و غذاهای شین جیانگ هستم.

سامانه‌های حمل و نقل طی این تعطیلات در کلانشهرهایی مثل شانگهای تدابیر ایمنی خود را افزایش داده‌اند. «مترو شانگهای» ساعات خدمت‌رسانی را افزایش داده و دسترسی به ایستگاه‌های خاص در مناطق گردشگری مشهور طی ساعات اوج بازدید را محدود کرده تا جریان ورودی خریداران و مسافران را مدیریت کند.

«سی سی تی وی» گزارش داد، گردشگری ورودی نیز طی تعطیلات یک هفته‌ای روز ملی شاهد رونق بوده است. به عنوان مثال تعداد گردشگران خارجی در «بازار خیابان ابریشم پکن» طی تعطیلات روز ملی در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و میزان فروش هم نسبت به سال گذشته دو برابر شد.

این رسانه افزود: «محور مرکزی پکن» هم که اخیرا به فهرست «سایت میراث جهانی یونسکو» اضافه شد شاهد افزایشی قابل توجه در فروش محصولات فرهنگی و لباس‌های ابریشمی بوده است.

«چن لینان» مدیر روابط عمومیِ آژانس مسافرتی «Trip.com Group» گفت سفارش سفر از جانب گردشگران خارج از کشور طی این تعطیلات بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته و بسیاری از آنها روزهای اقامت در چین را به بیش از یک هفته افزایش داده‌اند.

موجی از اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی خارجی به لطف تدابیر تسهیل کننده ورود گردشگران خارجی به چین مثل سیاست ترانزیت ۱۴۴ ساعته بدون روادید برای ۵۴ کشور، از تابستان امسال به چین آمده‌اند تا تجربیات سفر خود را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند.

یک خانواده پنج نفره انگلیسی سفر خود به کلانشهر «چونگ‌چینگ» (جنوب غربی چین) را طی این تعطیلات با ویدئویی کوتاهی در پلتفرم «دوئویین» به اشتراک گذاشته است. خانواده «هاچینسون» در این ویدئو منظره شبانه «هونگ‌یادونگ» و هات‌پات تند و تیزی که خورند را به اشتراک گذاشت.

پدر خانواده در ویدئویی برای توصیف شمار زیاد گردشگران می‌گوید: ما در شلوغ‌ترین روز سال یعنی روز ملی، برای گردش آمدیم و این یک تجربه باورنکردنی است.

پدر خانواده هاچینسون با گشت و گذار در خیابان‌های چونگ‌چینگ می‌گوید متوجه تعداد زیادی بلندگو شده که روی زمین یا در مغازه‌ها نصب شده که جملاتی را تکرار می‌کنند که او نمی‌تواند بهفمد. این بلاگر انگلیسی بعد از اینکه متوجه شد این دستگاه‌ها اغلب برای برجسته ساختن برخی از اطلاعات مانند تخفیف در مکان‌های دیدنی یا فروشگاه‌ها در چین استفاده می‌شوند، در ویدئوی خود گفت: این چیزی است که من تا کنون در کشورهای دیگر ندیده بودم. اما به گمانم اگر بخواهید پیام خود را منتقل کنید، این راهی عالی است.

وزارت حمل و نقل چین قبل از شروع تعطیلات روز ملی تخمین زد که ۱.۹۴ میلیارد نفر طی این ایام به مناطق مختلف سفر می‌کنند که یک افزایش ۰.۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۳ و یک جهش ۱۹.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ قلمداد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا